Spinner – to mała zabawka, która zrobiła furorę w Stanach Zjednoczonych. Moda na nią trafiła do Europy, w tym Polski.
Spinner (a właściwie fidget spinner) to prosta konstrukcja, oparta na łożysku i kręcących się wokół niego ramionach. Spinner może mieć dziurki, dwa lub trzy ramiona. Bawić można się na różne sposoby. Najprostszy to nakłada się go na na palec i kręci.
Na YouTube jest już mnóstwo filmików, które podpowiadają, w jaki sposób można kręcić jednym lub wieloma spinnerami, by osiągnąć ciekawszy efekt. Niektórzy fani spinnerów podrzucają je, przekładają z reki do ręki, podają znajomym dbając, by spinner nie przestał pracować.
Choć to zabawka, podobno pomaga się skupić i odstresować, co sprawia, że jest popularna nie tylko wśród dzieci, ale i dorosłych.
Jedno jest pewne – spinner, jak każda modna zabawka, przyciąga i… wciąga. Znamy takich, którzy nie mogą przestać kręcić.
A skoro spinner jest tak popularny wśród dzieci i młodzieży, to należy go właściwie wykorzystać przy nauce i trenowania własnych umiejętności. Zatem jak to zrobić? Oto kilka ciekawych pomysłów.
Propozycja 1.
Na rozpoczącie zajęć lekcyjnych – dzieci rozkręcaja spinnery i podaja sobie z ręki do ręki, w parach, trójkach, czwórkach. Spinner nie może upaść ani przestać się kręcić. Dzieciaki, które wygrają nie są odpytywane.
Propozycja 2.
Na ławce dzieci rozkręcają spinnery. Zabawki mają się cały czas kręcić, w tym czasie nauczyciel odpytuje dzieci z dodawania, odejmowania, mnożenia, literowania wyrazów, dzielenia na sylaby, reguł ortograficznych na pisowni konkretnych wyrazów. Uczniowie sprawdzają podzielność swojej uwagi. Na zakończenie zabawy omawiamy z dziećmi wnioski wyciągnięte z zabawy.
Propozycja 3.
Uczniowie na ławce rozkrecaja spinnery, Spinnery mają się cały czas kręcić. Nauczyciel zaczyna prowadzić lekcje i co kilka minut na wyrywki prosi uczniów o powtórzenie co zostało powiedziane. Uczniowie sprawdzaja własna umiejętność skupienia się na istotnych informacjach podawanych przez nauczyciela.
Leave a Reply